Hubbster Group AB
FÖRETRÄDESEMISSION 8 – 22 oktober 2024
Bolaget befinner sig nu i ett strategiskifte där koncernens verksamhet koncentreras till undersökningar, innebärande att plattformarna Activate och Monitoring inte kommer att allokeras ytterligare resurser under en överskådlig framtid. Verksamheterna i dotterbolagen Mantap AB (inom kund- och marknadsundersökningar) och Zonderacom AB (inom medarbetarundersökningar) har presterat starkt med trogna kundbaser och god förankring i marknaden. Bägge bolagen har goda tillväxtmöjligheter och kan ta koncernen till lönsamhet.
Genom denna fullt säkerställda emission ska Hubbster Group stärka balansräkningen och dedikera resurser till säljkraft, marknadsföring och implementering av ett robust CRM-system. Vidare kommer en mindre del av emissionslikviden allokeras till ytterligare AI-integration i de digitala plattformarna.
Investment highlights
Siktar mot lönsamhet
Hubbster Group kommunicerade nyligen finansiella mål där koncernen siktar mot att uppnå positivt EBITDA-resultat för 2024 och 2025.
Stabila intäktsflöden
Per 2024-06-30 uppgick Hubbster Groups årligen återkommande intäkter (ARR) till cirka 16,9 MSEK. Därutöver härstammar en stor del av intäkterna från offentliga upphandlingar. Detta skapar stabilitet och förutsägbarhet i framtidsutsikterna.
Strategiska omprioriteringar
Genom ett flertal omprioriteringar och effektiviseringsåtgärder räknar Hubbster Group med årliga besparingar på cirka 4 MSEK. Samtidigt blir de operativa dotterbolagen mer självständiga och fokuserade vilket bäddar för tillväxtpotential i respektive segment.
Framtidssäkrande AI-satsningar
Hubbster Group har beslutat att integrera AI-funktionalitet i undersökningsprocesserna. Detta skapar en högre grad av automatisering samt möjliggör nya former av undersöknings- och analysverktyg.